سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره پارکت

زیبایی کفپوش های پارکت را می توان در طول مقاله مورد بحث قرار داد.در واقع، تاریخ پارکت هزاران سال است که پشت سر می گذارد.همچنان پارکت های چوبی حتی در کاخ های باستان شناسی در کاخ های فرعون های مصر و لرد های نجیب اروپایی یافت شد.پارکت طبیعی نه تنها یک پوشش زیبا و پر جنب و جوش است؛همچنین هنر واقعی در قالب چوب با پوشش شگفت آور با دوام است.طول عمر چوب بستگی به عوامل بسیاری دارد، از قبیل سطوح رطوبت، نوع تخته های چوبی، روش کف پوش و کیفیت پوشش لاک.

بیایید همه چیز را در مورد آنچه شما باید انجام دهید و نباید انجام دهید زمان مراقبت از کفپوش پارکت بررسی کنیم.

چوب مواد طبیعی است و به همین ترتیب به تغییرات دما و رطوبت حساس است.با این حال، بیان از ترک خوردگی پارکت و پیچ خوردگی تا حدودی اغراق آمیز است.

Image result for Everything about parquet

مواردی که به پارکت خسارت می زند

برای حفظ کردن پارکت تا زمانی که ممکن است، باید روی آن  پابرهنه، جوراب، دمپایی یا حداقل کفش داخلی قرار دهیدو پاشنه در پایین کفش ما باعث خسارات زیادی به کف چوبی می شود.

مبلمان سنگین، بهتر است چیزی شبیه یک ضربه گیر: یک فرش یا یک بستر فیبر نوری بگذارید.

 

پوشش پارکت نکته بسیار مهم

آخرین، اما شاید مهمترین نکته: تمام پارکت باید پوشش داشته باشند.روغن های مقاوم در برابر سایش یا پلی اورتان باید برای محافظت از کفپوش  پارکت بسیار مناسب هستند.کف سالن بدنسازی معمولا با پوشش های مخصوصی برای جلوگیری از آسیب های ناشی از سایش استفاده می شود.

به طور کلی، قبل از نصب و یا تکمیل پارکت، توجه به انواع مختلف از رنگ روغن های محافظ  توجه داشته باشید، زیرا این امر به طور مستقیم بر طول عمر کفپوش خود تاثیر می گذارد.