سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم جارو برقی مرکزی

فناوری های نوین ساختمانی، امروزه صنعت ساختمان را به سمتی پیش برده است که آسایش و رفاه بیشتری برای ساکنان فراهم آورده است. سنگینی جاروبرقی و فشار به مچ دست و گردن و غیره، گرد و خاک ناشی از جارو برقی، سر و صدای زیاد و عدم امکان جارو زدن در همه ساعت ها، بوی نا مطبوع و غیره از معایب جارو برقی های معمولی است. جارو برقی مرکزی علاوه بر رفع این معایب مزایای دیگری هم دارد.

فناوری های نوین ساختمانی

 مزایای جارو برقی مرکزی

موتور جاروبرقی های عادی داغ می شوند و موجب داغ شدن کیسه های مخصوص خاکروبه و بوی نا مطبوع آن می شود. در نتیجه، ذرات گرد و خاک باقی می ماند به طوری که از فیلتر خارج و در محیط منتشر می شوند. به علاوه اگر پاکت جاروبرقی پر شود، قدرت مکش جارو کاهش می یابد.

اصلی ترین مزیت جارو برقی مرکزی مکش پرقدرت و بدون وقفه است. به علاوه آلودگی صوتی جاروهای معمولی که حتی گاهی موجب بروز بیماری های تنفسی می شود، با این جارو‌ها رفع شده است.

جارو‌ برقی های مرکزی با توجه به تعداد و زمانی که از آنها استفاده می ‌شود، به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می‌ شوند و ایمنی برقی آن ها در مقایسه با جارو برقی های معمولی بیشتر است. همچنین استفاده از این سیستم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و پریز‌های استفاده شده در این سیستم بسیار حساس‌ بوده و هوابند های پیشرفته دارند   .

ویژگی دیگر جارو برقی مرکزی مجهز بودن به دمنده یا فوت زن است. اما یکی از مهم ترین مزایای آن، عدم نیاز به تخلیه مستمر و تعویض پاکت ‌ها است. به علاوه عمر این دستگاه‌ ها بالا است و به ندرت نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

قطعات جارو برقی مرکزی

ظاهر جارو برقی مرکزی تعدادی پریز درپوش دار است ک? در نقاط مختلف خانه نصب می شوند. این پریز‌ها در ارتفاع 50 سانتی ‌متری از سطح زمین نصب می شوند و باید توجه داشته باشید ک? نزدیک شومینه یا وسایل گرمایشی نباشند. از طرفی داخل پارتیشن وکمد هم مکان مناسبی برای نصب پریز ها است.  

یکی دیگر از اجزای جارو برقی مرکزی "ست خرطومی" است. این ست شامل یک لوله خرطومی بلند است ک? معمولا طول آن 4، 8 یا 12 متر است.

قسمت دیگر و در واقع اصلی‌ ترین قطعه جارو برقی مرکزی، موتور آن است که در پایین ‌ترین قسمت خانه و در مکانی مانند موتورخانه، زیر پله‌ها، زیر زمین یا پارکینگ قرار می ‌گیرد و به وسیله لوله ‌کشی که در کف ساختمان انجام می ‌شود ذرات گرد و غبار به این مخزن منتقل می ‌شود. تفاوت میان این دستگاه‌ ها مربوط به حجم مخزن آن ها، وزن یا قدرت مکش آن ها است. لوله‌ های زیر کار نیز از جنس PVC هستند.

بخش دیگر این سیستم، نمایشگر ال ای دی روی دستگاه و نشان دهنده وضعیت استفاده یا عدم استفاده از دستگاه است.

سیستم‌های روشن و خاموش کردن این جارو به سه شکل عمل می کنند. سیستم ریموت کنترل یکی از آن ها است. روش دیگر روشن و خاموش شدن خودکار با اتصال و جداسازی از پریز است و روش دیگر دکمه‌ ای برای خاموش و روشن کردن که روی دسته خرطومی تعبیه شده است.