سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری اکسس کنترل و حس امنیت در ساختمان

اکسس کنترل چیست؟

از میان فناوری های نوین ساختمان، می توان به اکسس کنترل اشاره کرد. اکسس کنترل سیستمی امنیتی است که نشان می دهد چه کسی در چه زمانی، مجاز است به یک مکان یا به وسیله خاص، دسترسی داشته و وارد یا خارج شود. این سیستم موجب افزایش امنیت و کنترل بهتر ورودی ها و خروجی ها در ساختمان می شود.

فناوری های نوین ساختمان

انواع اکسس کنترل ها

1-      اعتبار سنجی: مهم ترین نکته در رابطه با این دستگاه ها، افزایش میزان امنیت است. اعتبار، یک هویت کامپیوتری است که به عنوان یک مجوز برای ورود و خروج است و افراد در مواجه شدن با اکسس کنترل، از آن جهت دریافت مجوز و تاییدیه، استفاده می کنند.

2-      کارت هوشمند: اکسس کنترل کارتی، به صورت کارتی است که به کاربر داده می شود و هنگام ورود و خروج از سازمان، کارت را بر روی اکسس کنترل قرار می دهد و پس از تایید اعتبار، اجازه ورود یا خروج داده می شود و زمان آن ثبت می شود.

3-      رمز: کدی است که به کاربر جهت ورود و خروج داده می شود و در صورتی که رمز صحیح وارد شود امکان تردد برای کاربر خواهد بود.

4-      اثر انگشت : اثر انگشت کاربر نیز مثل رمز، باید از قبل تعریف شود و کافی است انگشت فرد روی دستگاه قرار بگیرد، و اکسس کنترل، پس از مقایسه الگو و اثر انگشت، اجازه ورود یا خروج را می دهد و زمان آن را ثبت می کند.

5-      شناسایی چهره : هنگام ورود به ساختمان یا مکان های خاص، تصویر صورت افراد به وسیله اکسس کنترل اسکن و مورد شناسائی قرار می گیرد و با لیست عکس های موجود در دستگاه تطبیق داده می شود که در صورت شناسایی چهره و تایید، اجازه ورود داده شده و زمان آن ثبت می شود.